magazin
Producerként az első nagyjátékfilmje a Kontroll volt, mégis utána sokáig reklámokat, kisfilmeket és tévéfilmeket gyártott. Most viszont ismét…
továbbmagazin
Szerdán harmadszor rendezi meg a Daazo a kisfilmes fesztiválját, a Friss Húst, mi pedig az egyik alapítóval, Deák Dániellel beszélgettünk. Kisfilmes…
továbbmagazin
Mindenketten visszatérő vendégek a Berlinalen, egyikük első nagyjátékfilmjének forgatókönyvét pitcheli, másikuk második nagyjátékfilmjét mérettetni…
továbbmagazin
VAN egy fiatal filmrendező, aki úgy döntött, hogy kisfilmes támogatásból mozifilmet csinál, ezért összeszedte a barátait és közel két év alatt, szűk…
továbbmagazin
Még egy éve sincs, hogy Pálfi Györgyöt megkereste a dél-koreai Jeonjou International Filmfestival, hogy készítsen filmet a támogatásukkal. Azóta a…
továbbmagazin
Valószínűleg sokan eljátszottak már a gondolattal, hogy milyen lehet kedvenc rendezőjükkel együtt dolgozni. Egy nemrég az SZFE-n végzett fiatal…
továbbmagazin
Az első tavaszi napok egyikén, egy újlipótvárosi padon kaptuk diktafonvégre a Pál Adrienn című cannes-i díjas film civil főszereplőjét, Gábor…
továbbmagazin
Vécsei Mártonnal első játékfilmje, a Diamond Club kapcsán beszélgettünk alkalmazott filmkészítésről, budai úrigyerekekről, filmtámogatási…
továbbmagazin
Noha utálja, ha dekódoltatják vele a filmjeit, kivallattuk Hajdu Szabolcsot a Bibliothéque Pascal magyarországi bemutatójának apropóján. Beszéltünk…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéAnnyira szimpatizálok ezzel a nyári reggellel, hogy nem tudom, mikor lesz ebből alvás...